نمایشگر دسته ای مطالب
نمایشگر دسته ای مطالب

برای پیشرفت کشور هیچ مسیری جز تقویت نظام آموزشی آن وجود ندارد.

برای پیشرفت کشور هیچ مسیری جز تقویت نظام آموزشی آن وجود ندارد.


برای پیشرفت کشور هیچ مسیری جز تقویت نظام آموزشی آن وجود ندارد.
ه گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛ دکتر باقرزاده ضمن تشکر از مدیر آموزش و پرورش شهرستان جاسک به سبب برگزاری این همایش و تبریک حلول ماه رجب افزود: امسال مطابق بیانات مقام معظم رهبری سال همدلی و هم زبانی نامگذاری شده است اما ایجاد همدلی و هم زبانی کار ساده ای نیست. وی افزود با توجه به بیانات مولای متقیان حضرت علی (ع) اگر در جامعه ای صرف نظر از اینکه مسلمان باشند یا نه، اگر مردم حقوق یکدیگر را رعایت کنند خداوند همدلی را در دل آنها ایجاد خواهد کرد. رئیس سازمان سواد آموزی کشور خیر خواهی دولت برای مردم ،دفاع از منافع آنها و تعلیم و تربیت را از اهم وظایف دولت در قبال مردمش برشمرد و افزود: البته میتوان مصداق خیر خواهی و دفاع از حقوق و منافع مردم را در تعلیم و تربیت یافت. معاون وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : اگر دولتی تعلیم و تربیت را جدی دنبال کند خیر مردمش را خواسته است چرا که اصلی ترین فرصت شکوفایی استعداد انسان ها از بستر آموزش فراهم می شود. این مقام مسئول ادامه داد در تمام دنیا آموزش و پرورش به عنوان سرمایه ملی شناخته می شود، ثروتی که متعلق به همه ی مردم آن کشور است. هیچ مسیری برای پیشرفت کشور ها جز تقویت نظام آموزشی وجود ندارد. باقر زاده افزود : بی سوادی تنها به ناتوانی در خواندن و نوشتن اطلاق نمی شود بلکه بی سواد کسی است که آسیب دیده ،آسیب پذیر و آسیب رسان است. وی یادآورشد: نتایج تحقیقات این موضوع را روشن می سازد که داشتن اولیای باسواد تاپیر مستقیمی در روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد یعنی دانش آموزانی که اولیای آنها با سواد هستند در زمینه تحصیل موفق تر از دانش آموزان دارای اولیای بی سواد عمل می کنند. رئیس سازمان سواد آموزی کشور ریشه بسیاری از نابهنجاری های موجود در جامعه را کم سوادی و بی سوادی دانست و گفت : دولت به این نتیجه رسیده است تا زمانی که حداکثر قابل قبول شهروندان کشور سطح سوادشان از دوره ابتدایی به بالاتر ارتقا پیدا نکند پاره ای از مشکلات کشور برطرف نخواهند شد. وی در پایان سخنانش به تشریح برخی از برنامه های دولت برای ریشه کنی بی سوادی در سال 94 پرداخت. در ابتدای این همایش نیز مدیر آموزش و پرورش شهرستان ضمن عرض خیر مقدم اظهار داشت: شهرستان جاسک یکی از شرقی ترین شهرستان های استان هرمزگان است پراکندگی این شهرستان به گونه ایست که در هر کیلومتر مربع 4 نفر زندگی می کنند واین برنامه ریزی را برای برنامه ریزان آموزش و پرورش دشوار ساخته است. کریمی ، نبود سرویس ایاب و ذهاب ، پراکندگی ، کمبود بودجه، نبود نیروی متخصص و قومیت طلبی را از مشکلات آموزش و پرورش شهرستان برای تحت پوشش بردن جمعیت بی سواد شهرستان دانست و گفت: ما در شهرستان جاسک در سال تحصیلی گذشته بخشی از فعالیت های سواد آموزی را به بخش خصوصی واگذار کرده و در سال تحصیلی جدید نیز با اجرای طرح های وزارتی ، بازگشایی مراکز یاد گیری محلی و همچنین واگذاری بخشی از فعالیت های سواد آموزی به کارکنان سایر دستگاه ها و نهاد های شهرستان و بازنشستگان آموزش و پرورش به دنبال ایجاد زمینه برای ریشه کنی بی سوادی در شهرستان هستیم وی خاطر نشان کرد: روستا های دور افتاده و صعب العبور و مناطقی که آموزش و پرورش در آن حضور ندارد مبدا تولید بی سوادی در شهرستان جاسک است و ما برای انسداد این مبادی نیاز به یاری همه جانبه وزارت آموزش و پرورش و سایر نهاد های وابسته داریم. مدیر آموزش و پرورش شهرستان در پایان سخنانش از مسئولین وزارت آموزش و پرورش خواست نگاه ویژه ای به شهرستان جاسک و استان هرمزگان در بحث ریشه کنی بی سوادی داشته باشند